Pierwsza wizyta

Podczas pierwszej wizyty przeprowadzamy wywiad, dokładne badanie manualne narządu ruchu Pacjenta, na które składają się specyficzne testy. Zapoznajemy się z wcześniejszą dokumentacją medyczną (wypisy ze szpitala) i badaniami obrazowymi (RTG, MRI, CT). Na podstawie uzyskanych informacji diagnozujemy problem pod kątem nasilenia objawów, patofizjologii i przyczyny powstawania bólu lub dysfunkcji oraz określamy ewentualne przeciwwskazania. Biorąc pod uwagę czynniki indywidualne, wraz z Pacjentem ustalamy cel, przebieg, intensywność i czas terapii, co pozwala wdrożyć optymalny program leczenia.

Ilość i czas zabiegów

Czas terapii zależy przede wszystkim od Państwa zaangażowania w proces usprawniania, współpracy z terapeutą i samodzielnego kontynuowania ćwiczeń w domu.

Jak powinienem się przygotować do wizyty

Oczywiście, nie ma czegoś takiego jak fizjoterapeutyczny dress code, jednak dobierając strój na pierwszą ( i każdą następną) wizytę , powinno się pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze, strój powinien zapewniać swobodę ruchu jak i dostęp do obszaru poddawanego zabiegom. Po drugie, najlepszym wyborem będzie strój sportowy, z elastycznego i oddychającego materiału.

Na co pomoże fizjoterapia?

Fizjoterapia stała się ostatnio bardzo modnym określeniem. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, na co w rzeczywistości może wpłynąć pomoc fizjoterapeuty i przy jakich schorzeniach warto ją stosować. Choć wiele osób uważa, że fizjoterapia sprawdza się dopiero w przypadku poważnych urazów ciała czy rehabilitacji po wypadku, to tylko pozory.

Celem fizjoterapii jest bowiem nie tylko likwidacja skutków i łagodzenie procesów chorobowych, ale również zapobieganie im oraz przywracanie sprawności człowieka podczas całego życia.

Dziś podpowiemy, jakie są najczęstsze i najpopularniejsze przyczyny wizyt w gabinecie fizjoterapeuty i w jakich sytuacjach takie wsparcie okaże się na wagę złota. Czytaj więcej

Leczenie i rehabilitacja urazów kolana

Kolano jest jednym z najbardziej przeciążonych i jednocześnie najbardziej narażonych na urazy stawów. Wbrew pozorom urazy i kontuje nie dotyczą jedynie zawodowych sportowców i ludzi aktywnych. Uraz kolana może przytrafić się każdemu z nas.

Funkcje kolana

To właśnie kolano jest pośrednio odpowiedzialne za utrzymywanie ciała w pozycji pionowej. Odpowiada również za funkcje związane z przemieszczaniem się.

Nie wszyscy wiedzą, że kolano jest największym stawem w ludzkim organizmie. Czytaj więcej

Czym są i czym różnią się rehabilitacja od fizjoterapii?

Czy rehabilitacja jest synonimem fizjoterapii? Co różni te dwa pojęcia i co one oznaczają? Czym zajmuje się fizjoterapeuta? Poniższy artykuł jest odpowiedzią na powyższe pytania.

Czym jest rehabilitacja?

Rehabilitacja to ogół działań, mający na celu umożliwienie powrotu do sprawnego funkcjonowania fizycznego, psychicznego i społecznego osobie, która utraciła tę zdolność. Jest to o wiele szersze pojęcie od fizjoterapii, toteż nie powinno się tych pojęć używać naprzemiennie.

Czym jest fizjoterapia? Czytaj więcej

Praca przy komputerze a schorzenia kręgosłupa

Ból pleców, sztywnienie karków, ból głowy… takie problemy pojawiają się bardzo często u osób, które większość swojej pracy wykonują przed komputerem. Alarmujący wzrost schorzeń kręgosłupa to także wynik wykonywania siedzącej pracy. Na szczęście każdy może o siebie zadbać na co dzień, wystarczy zachowanie prawidłowej postawy pracy przy komputerze.

Wybór odpowiedniego fotela biurowego

Przy zachowaniu odpowiedniej postawy pracy przy komputerze niezwykle ważny jest wybór odpowiedniego fotela biurowego. Jeżeli Twój pracodawca nie zapewnia Ci takiego miejsca na siedzenie, to masz prawo jego zażądać, gdyż fotel biurowy powinien spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1988 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Czytaj więcej

Fizykoterapia przy użyciu pola magnetycznego

Fizjoterapia przy użyciu pola magnetycznego polecana jest wielu pacjentom. Chociaż mechanizm działania pola magnetycznego nie jest jeszcze do końca poznany, istnieją dowody na to, że jest ono bardzo skuteczne w wielu schorzeniach.

Pole magnetyczne wykazuje pozytywne działanie na tkanki całego ciała, wspomaga ich regenerację po urazach. Dotyczy to także tkanek kostnych. Fizykoterapia z użyciem pola magnetycznego najczęściej jest stosowana przy obrzękach, a także jako sposób na złagodzenie bólu i usunięcie stanów zapalnych.

Dla kogo zabiegi z wykorzystaniem pola magnetycznego?

W gabinetach fizjoterapii pole magnetyczne jest szeroko stosowane, ale te zabiegi nie sprawdzą się u każdego. Niestety, istnieje szereg przeciwwskazań do ich stosowania. Ciąża, nowotwór, choroby serca, nadczynność tarczycy, ostre infekcje, rozrusznik serca, czy krwawienie z przewodu pokarmowego dyskwalifikują do wykonania zabiegów. Czytaj więcej

Jak wybrać dobrego fizjoterapeutę?

Nie da się ukryć, że fizjoterapeuta fizjoterapeucie nierówny. Wybierając specjalistę warto postawić na fachowość i profesjonalizm. W końcu, w dużej mierze to właśnie od niego zależy nasze zdrowie i samopoczucie.

Nie wiesz jak wybrać najlepszego fizjoterapeutę? Przeczytaj nasze wytyczne.

Pytaj znajomych

Osobiste rekomendacje to w większości przypadków najlepsze rekomendacje. Jeśli ktoś z Twoich najbliższych korzystał ostatnio z usług fizjoterapeuty, z powodzeniem możesz zapytać go o opinię. Ważne, aby była to osoba, której ufasz i której zdanie cenisz. Czytaj więcej